Skal du skrive en pressemeddelse? Så skal du sørge for du får sendt den rigtige pressemeddelse ud!
Hver morgen får journalister på radiostationer, ugeblade, aviser og andre medier et væld af pressemeddelser om alt muligt forskelligt. Ofte er disse pressemeddelser sendt ud til alle medier i håb om at finde vej ud til det offentlige. Og det kan hurtigt gå hen og være spildte kræfter, det er vigtigt man gør sig klar, hvem man vil have i tale. Altså man stille sig selv spørgsmålet: Hvad er målgruppen, som skal rammes?

Og det næste er så hvad du vil fortælle til din målgruppe, jo tydeligere og appellerende din meddelse er, jo bedre er det. Altså dit budskab skal have en appel til den målgruppe du har. Der er jo en stor forskel på at henvende sig til advokater eller datamatikere og det at få kontakt med et bredt publikum som seerne. Det er vigtigt dit budskab formuleres på en måde, der gør at din modtager bliver interesseret på blot få linjer og ikke mindst så få målgruppen til at læse hele din tekst til ende.

Mange kan nok ikke helt finde ud af hvem de skal kontakte til din pressemeddelse, hvilke medier eller journalister? Og igen det hele afhænger i bund og grund hvem du vil have i tale med dit budskab. Det er meget forskelligt og i nogle tilfælde skal man have fat i netmedier, der henvender sig til maskinmestre, og i andre sammehænge kan der være tale om kontakt til ugeaviser eller landsdækkende tv’er.

Herudover er det også vigtigt at vide hvilke journalister der muligvis kunne være interesseret i netop din pressemeddelse.
Så der i det hele taget rigtig mange overvejelser at tage op, og det hele kan godt være svært at finde hoved og hale i. Du kan kontakte bjerge.net, hvor du kan bestille og udsende din pressemeddelse – det vil være en stor og gavnlig hjælp.

Kategorier: Sport og friluftsliv