Der findes rigtig mange SEO folk derude, som siger de ved alt, og fortæller vidt og bredt om alle deres erfaringer. Men sandheden er, at kun meget få faktisk selv tester deres SEO viden. Mange finder nemlig info på nettet, samler det med deres egen viden, og så skriver de videre på det. Og sådan bleven fjer til 40 høns i SEO branchen 😉

Der findes i dag tusinder af SEO guruer, men sandheden er, at de alle har den samme viden, fra de samme blogs, krydret med deres egen viden fra kunderelaterede opgaver.

Så hvem skal du tro på, og hvorfor. Jo du skal ikke tro på noget du hører. Du skal altid være forbeholdende for nye seo viden, for i lang t de fleste cases, har en kendt SEO mand (eller dame;-)) skrevet et indlæg, og så er den viden blevet kopieret i vildrede tusindvis af gange igen og igen, og så ved alle hvad der sker med den viden.

Det absolut bedste eksempel, som kun “rigtige” seo folk kan huske, da man skal have arbejdet lidt med seo, for at huske det. Er at i 2013, skrev alle “SEO er dødt” det var alles viden at SEO var dødt og at linkbuilding ikke længere kunne praktiseres. Men sandheden var en anden. Der var nemlig en enkelt dygtigt og kendt SEO mand som skrev “SEO er dødt”, det var overskriften, men teksten var en anden, den var nemlig at man nu skulle videreudvikle og retænke den måde SEO blev lavet på, ikke at det var dødt.

Men ca. 6 mdr, efter at det var skrevet en gang af en kendt i en overskrift, skrev alle andre at SEO var dødt, og mange forlod faktisk branchen helt. Men det var kun fordi de ikke forstod, hvorfor SEO var dødt. SEO var nemlig ikke dødt, der var bare lavet masive ændringer i Googles algoritme, som gjorde at man igen skulle finde nålen i høstakken, så man som SEO mand igen styrede hvem der kom først på Google. I dag har de fleste fundet ud af hvad denne nye algoritme var,

Det var meget simpelt en væsentlig ændring i den måde links havde værdi på, hvor mange links man fik fra hver domæne, og fra hver server, og fra hver serverpark hvis vi skal blive helt specifikke.

Det der gik galt da der kom en opdatering i 2012, som sparkede flere hundrede tusinde sites, eller millioner sites omkuld, var at mange havde lavet lidt for let SEO, man havde nemlig bare givet tusinder af links fra et domæne ind til den side som skulle være højt, placeret. Og det var ok, for det var almindelig praksis før 2012. Men efter 2012 var det nu mere vigtigt, end noget andet at få kvalitetslinks, og mange troede også at de skulle være helt naturlige. Men det skulle de ikke, de skulle bare være sat op så de passede i Googles nye algoritme.

Searching Engine Optimizing SEO Browsing Concept

Nogle af de første som skrev om den nye algoritme, og som har været hurtige til at finde de nye måder, er bla. https://www.riveronline.dk/seo som virkelig også har haft fart på.  Du kan evt. selv prøve at kigge videre på deres side, hvor de også har en god guide til SEO.

Håber du kunne bruge læsningen, og at den gav dig et lidt større indblik i SEO verdenen, set fra SEO konsulentens perspektiv.